skip to Main Content

جايگزين هاي هوشمندانه براي لينك بيلدينگ خطرناك

قبل از آپديت الگوريتم پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۲ كاربران فقط مي خواستند كه با هر روشي لينك سايت خود را در سايت هاي ديگر قرار دهند تا با اين روش رتبه سايت خود را در موتور هاي جستجو ارتقا دهند . بعد از اين آپديت به سمت سئو كلاه سفيد اقبال بيشتري شد. ساختن لينك درست و قدرتمند. اما آيا اين كار آسان است ؟ مطمئناً جواب منفي است .



ساخت لينك خوب و مفيد كار ساده اي نيست .
اگر مي خواهيد رتبه سايت خود را حفظ كنيد دوري از استراتژي هاي لينك بيلدينگ خطرناك و دانستن راه درست براي ساخت لينك واقعاً مهم است .
سايت ها و شركت هاي زيادي هستند كه سرويس هاي تبادل لينك و لينك بيلدينگ را براي شما ارائه كرده اند. اين كار ارزان و سريع است. اما آيا مثمر ثمر هم هست؟
شايد در كوتاه مدت بتوانيد جواب بگيريد اما با اين كار رتبه سايت خود را به خطر مي اندازيد. به محض اينكه گوگل با الگوريتم پنگوئن خود به اين كار پي ببرد رتبه سايت شما را كاهش خواهد داد و همه زحمات شما بر باد خواهد رفت .يك متخصص سئو هيچگاه ريسك استفاده از روش هاي بد براي افزايش رتبه سايت را قبول نخواهد كرد.
تعداد لينك زياد فقط سايت شما را به عنوان اسپمر به گوگل معرفي خواهد كرد.

سئو هوشمندانه

روش هاي اشتباه لينك بيلدينگ و راهكارهاي هوشمندانه آن

۱- خريد يا فروش بك لينك

گوگل پيش از اين موضع خود را در خصوص خريد و فروش بك لينك روشن كرده است و راهنمايي هاي لازم را درباره عواقب اينكار به مديران سايت ها ارائه داده است . خريد لينك از سايتهايي كه بك لينك مي فروشند برابر با خريد بليط براي دريافت جريمه گوگل يا همان گوگل پنالتي خودمان است.
راه حل هوشمندانه:
به جاي خريد بك لينك شما مي توانيد روي ايجاد محتواي با كيفيت و مفيد براي سايت خود با لينك هاي مناسب در آن سرمايه گذاري كنيد . هزينه و زمان لازم براي اينكار از هزينه خريد بك لينك بيشتر نيست . اين كار فقط به صبر و حوصله بيشتر و خلاقيت بيشتر نياز دارد. مشابه همين كاري كه ما براي ترجمه اين مطلب انجام داديم .
رمز موفقيت قراردادن لينك در يك مطلب با كيفيت و مفيد است.
آنچه گوگل درباره لينك ها مي گويد:
“بهترين راه براي جذب بازديد توليد محتواي با كيفيت بالا و لينك هاي مرتبط با كلمات كليدي شما در اجتماعات اينترنتي است . ”
اگر شما يك روش بي خطر براي سئو مي خواهيد بك لينك نخريد. اگر قبلاً اينكار را كرده ايد با روش هاي ارائه شده اين بك لينك ها را بي اثر كنيد قبل از اينكه مشمول پنالتي گوگل شويد. قصد ترساندن شما را نداريم اما اين يك ريسك است. ممكن است اتفاقي هم براي سايت شما نيافتد . اما اگر مشمول پنالتي گوگل شديد رهايي از آن سخت خواهد بود.

۲- تبادل لينك بيش از حد

تبادل لينك با سايت ها در جهت ارتباط متقابل با آنها ضربه بدي به رتبه شما در نتايج جستجو گوگل خواهد زد.
فرض كنيد كه شما يك سايت حقوقي داريد و با يك سايت نان صنعتي تبادل لينك كنيد . شما تنها يك لينك بي ارزش ساخته ايد . تصور كنيد اين كار را با چند سايت فروشگاهي و تعميرات كامپيوتر و تجهيزات باغباني هم انجام دهيد و همه آنها هم به سايت شما لينك دهند . اين روش تبادل لينك منجر به جريمه شدن سايت شما از طرف گوگل و كاهش رتبه سايت شما خواهد شد.
راه حل هوشمندانه:
تا زماني كه تبادل لينك با سايت هاي مرتبط باشد و بيش از حد اينكار انجام نشود حساسيتي براي الگوريتم پنگوئن گوگل ايجاد نخواهد كرد .
براي مثال يك وبسايت حقوقي به سايت دفتر يك دادگاه لينك دهد و همين طور سايت دفتر دادگاه به سايت حقوقي. ممكن است اين كار براي ارتقا رتبه سايت شما خيلي مفيد نباشد اما مطمئناً براي كاربران هر دو سايت ارزش قائل شده ايد .

۳- مقاله گذاشتن در سايت هاي ديگر يا پست مهمان با متني پر از كلمات كليدي

خيلي خوبه كه سايت هاي ديگر درباره سايت شما بنويسند و به سايت شما در آن مطلب لينك دهند و يا حتي خود شما در سايت هاي ديگر اين كار را كنيد اما به شرط آنكه اين كار به صورت طبيعي و درست انجام شود. قراردادن آنكور لينك ها يا همان پيوند هاي لنگري بسيار زياد در متن جداي از لينك دادن طبيعي است .
در اينجا منظورمان از طبيعي تعريفي است كه گوگل از لينك دادن طبيعي داشته است .
راه حل هوشمندانه:
استفاده از نام برند يا لينك هاي ناوبري بهترين گزينه براي اين كار است . خيلي مهم است كه آنكور تكست هاي شما مرتبط با سايت شما باشند

۴- قراردادن لينك در هر دايركتوري وب

تا قبل از آپديت گوگل خيلي خوب بود كه لينك سايت خود را در دايركتوري هاي وب قرار دهيد و از آنها بك لينك بگيريد. اما اكنون اضافه كردن سايت شما در اين دايركتوري ها تاثير منفي بر رنكينگ سايت شما خواهد داشت . بسياري از دايركتوري ها نتايج غير واقعي به كاربران ارائه مي دهند و گوگل آنها را از نتايج خود مستثني كرده است .
راه حل هوشمندانه:
به دنبال دايركتوري هاي تاييد شده باشيد .

۵- قراردادن لينك در انجمن ها يا نظرات وبلاگ ها

قراردادن لينك در نظرات وبلاگ ها و انجمن ها كاري غلط است و به عنوان اسپم از سوي گوگل شناخته شده است .
راه حل هوشمندانه:

در بحث هاي فرومي كه مرتبط با سايت شما هست شركت كنيد و مطلب مفيد ارائه دهيد و از قراردادن لينك مرتبط با سايت خود در آن آسوده خاطر باشيد .

با اقتباس  از :https://yoast.com/smart-alternatives-to-dangerous-link-building-strategies/

 

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top