skip to Main Content

ارسال و دریافت فکس با ویندوز اکس پی

ارسال فکس برای کلیه سیتسمهای عامل خانواده ویندوز با نرم افزار winfax pro امکان پذیر است ولی در ویندوز اکس پی نیازی به نصب این نرم افزار نیست چون خود ویندوز اکس پی سرویس فکس را داراست.
وارد منوی start شوید سپس به ترتیب در منوی All programs وارد منوی Accessories شوید سپس وارد منوی Communications شوید اگر منوی Fax وجود داشت یعنی سرویس فکس در هنگام نصب ویندوز نصب شده است در غیر اینصورت شما باید خودتان سرویس فکس ویندوز را راه اندازی کنید . کار زیاد مشکلی نیست کافیست که شما سی دی نصب ویندوز اکس پی را داشته باشید. سی دی ویندوز اکس پی را داخل درایو سی دی رام قرار دهید سپس در control panel بخش Add/Remove programs را انتخاب کنید . سپس در بین گزینه های سمت راست پنجره آن گزینه Add/Remove Windows Component را انتخاب کنید و در پنجرهای که باز می شود در کنار Fax Services تیک بزنید سپس روی Next کلیک کنید عملیات اضافه کردن سرویس فکس به صورت خودکار شروع می شود و بعد از چند ثانیه سرویس فکس اکس پی آماده استفاده است .
اگر به بخش پرینترها بروید می بینید که یک پرینتر با نام فکس در آنجا اضافه شده است . برای ارسال فاکس کافی است شما هر فایل متنی یا تصویری که قصد ارسال آنرا دارید با انتخاب پرینت از منوی فایل یا استفاده همزمان از کلیدهای ترکیبی Ctrl +p برای پرینت بفرستید و هنگامی که کادر محاوره ای پرینت ظاهر شد پرینتر را Fax انتخاب کنید با کلیک روی ok مراحلی بعدی بصورت گام به گام ظاهر می شود . نیاز به یاد آوری نیست که برای ارسال فکس سیستم شما باید مجهز به مودمی باشد که از ارسال فکس پشتیبانی می کند که اکثر مودم ها این قابلیت را دارند. برای دریافت فکس هم کنسول فکس را راه اندازی کنید و از منوی فایل کنسول فکس Recieve fax now را انتخاب کنید .
طریقه ارسال و دریافت با WinFax Pro نیز به همین ترتیب است در قسمت انتخاب پرینتر شما باید فکسی که نرم افزار WinFax به لیست پرینترها اضافه کرده انتخاب کنید . همچنین یک از قابلیتهای WinFax این است بعد از نصب ۲ پرینتر به لیست پرینتر ها اضافه می کند که یکی با نام WinFax Photo Quality است که این توانایی را دارد که فایلهای تصویری را به شکلی در آورد که علاوه بر حفظ کیفیت آن سرعت دریافت آن توسط دستگاههای فکس معمولی را آسان کند.

This Post Has 25 Comments

    1. وقتي تنظيمات را براي ارسال فاكس و فعال سازي سرويس فكس انجام مي دهيد از شما سوال مي شود كه آيا مايل به فعال سازي دريافت فاكس هم هستيد و دو گزينه پيش رو داريد دريافت خودكار و دريافت انتخابي Manual و در صورتيكه دريافت خودكار را انتخاب كنيد تعداد بوق قبل از پاسخ به فكس را بايد تنظيم كنيد كه به صورت پيش فرض روي 2 است.
      بعد از انجام تنظيمات در صورتي كه مايل به دريافت دستي فكس هستيد بايد كنسول فكس را باز كرده و گزينه Receive fax now را انتخاب كنيد.

  1. سلام وقت بخیر
    شما فقط درمورد اینکه چطوری فاکس برستیم صحبت کردید دزمورد اینکه چطوری فاکس دریافت کنیم حرفی نزدید

  2. ببخشید ما هر وقت میخواهیم فکسی را ارسال کنیم چیز هایی که مربوط به ماست بیشتر صفحه را اشغال میکند و نیز متن ما کامل رد نمیشود

  3. سلام .قبل از هرچیز ممنون از اطلاعاتی که در بالا دادید . ولی من نمیدانم چرا تمام مراحل فکس را پیش میره یعنی صفحه send fax wizard باز میشود و اطلاعات را وارد می کنم ولی در قسمت fax preview مینویسد cannot be displayed . خواهش می کنم راهنماییم کنید . در آخر هم تشکر می کنم از لطفتان

  4. سلام مي خواستم ببينم من اين امكانات رو سيستم دارم ولي در هنگام ارسال يك فكس كد 0 پشت شماره گيرنده باعث دادن ارور مخابراط ميشه (اين شماره در شبكه موجود نيست )چگونه ميشه كد ايران رو از شماره گيرنده حذف كرد. متشكرم

  5. ممکنه بفرمایی آیا:
    ارسال یک یادداشت به دستگاه فکس دیگران از طریق نت- کامپیوتر – بدون نیاز ارسال کننده به ماشین فکس امکان داره یا نه؟
    ممنون

  6. من میخواهم فاکسهای ارسال شده به فکسی مایل و داخل رایانه قابلیت ویراستاری و تبدیل به word داشته باشد چه نرم افزاری لازم است لطفآ راهنمایی کنید/ متشکرم

  7. براي اينكه زياد سر عليرضا شلوغ نشود دوستاني كه مايلند برايشان دعوتنامه بفرستم يادر وبلاگم پيام بگذارند يا ايميل بزنند و يا در ياهو مسنجر پيام بدهند.
    فعلا وضعمان خوب است چه كنيم ما هم از عليرضا خان ياد گرفتيم ديگر.

  8. سلام عليرضا جان از شماممنونم بالاخره ياهو360 من راه افتاد. آيا ميشود روي آن موزيك هم گذاشت تا مثل عكس نيازي به سرورهاي آپلود نداشته باشيم؟

  9. سلام عليرضا جان ازلطف شما ممنونم بالاخره ياهو 360 من راه افتاد فقط سوال من اين است كه آيا نميشود در ياهو360 موزيك هم گذاشت؟تا مثل عكس نيازي به سرورهاي آپلود نداشته باشيم؟

  10. سلام علی رضا …خوبی خوشی خرمی …ببین مرسی از دعوت نامت اما من هنوزم استفاده مفیدش رو نفهمیدن اگه میشه یه مطلب رو یه یاهو360اختصاص بده وکلی براش توضیح بده در ضمن من لینکیدمت

  11. سلام عليرضا جان از دعوتنامه ياهو 360 درجه كه برايم ارسال نموديد ممنونم اما وقتي روي connect to me كليك ميكنم جمله زير ظاهر ميشود.علت چيست؟
    Error
    .Sorry, this invitation has already been acted on.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top