skip to Main Content

استفاده از table در طراحی سایت آری یا نه؟

برای جداسازی بلاک ها در طراحی یک سایت هم می توان از کد table استفاده کرد هم از کد div استفاده کرد. شاید در ابتدا استفاده از table آسان تر و قابل کنترل تر در چیدمان و مرتب کردن به نظر برسد. اما به دلایلی که در زیر خواهیم آورد بهتر است که در طراحی سایت حتی المقدور از table استفاده نشود.

مشکل شدن بررسی کدها و خطا یابی در ساختار سایت
سخت تر شدن توسعه و ویرایش طراحی
با استفاده از table عملاً کنترلی روی فرمت هر سلول نداریم و در صورتی که تغییری قرار باسد در ساختار و فرمت نوشتاری یا رنگ ها داشته باشیم ، اجباراً باید همه سلول ها را ویرایش نمود. اما با استفاده از div  ها برای هر کلاس رفتاری در فایل CSS تعریف می شود و برای هر تغییری کافیست تعاریف همان کلاس را ویرایش کرد.
همچنین به دلیل اینکه فرمت هر سلولی را باید جداگانه در همان ساختار html تعریف کرد ، با افزایش سطرهای کد نویسی عملاً حجم صفحات زیاد شده و سرعت لود صفحه کند تر شده و به سئو سایت صدمه می زند.
پاستفاده از CSS برای ستون ها و سطر ها کار طراح رو شدیداً سخت میکنه و رندر کردن یک جدول با سطر و ستون های متغیر ممکنه سرعت مرورگر رو پایین بیاره.

مرورگر های مدرن با دریافت هر المان HTML اون رو رندر میکنند و این در سایت های کند خیلی مفیده. اما در مورد جدول این یعنی هیچ چیز تا لود کامل صفحه نشون داده نمیشه.
شما میتونید به صورت زنده با جاوا المان های صفحه رو جابجا کنید یا تغییر بدید. اما در مورد table این کار به این سادگی نیست.
استفاده از div ساختار یافته تراست و با جدول نمیتونید عناصر تو در تو ایجاد کنید. در صورت ایجاد چند جدول تو در تو هم سرعت اجرای سایت شدیداً پایین می آید.
جدول ها انعطاف پذیری کمی برای لایه بندی قالب دارند.
جدول ها همیشه در هنگام چاپ درست در جاشون قرار نمیگیرند و پرینت رو خراب میکنند.
جدول ها از HTML 4 به بعد برای لایه بندی طراحی قالب پشتیبانی نمی شوند چون در رندر محتوای تصویری دچار مشکل میشوند .
دلایل بیشتری می توان به عنوان معایب استفاده از table  نام برد که ما به همین قدر بسنده می کنیم و در مطالب بعدی سعی می کنیم مفصل تر به این موضوع بپزدازیم .

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top