skip to Main Content

اهميت صفحه درباره ما در طراحی سایت

در طراحی سایت ها، “درباره ما” در صفحه اول یا همان صفحه اصلی سایت گنجانده می شود و علاوه بر این همه شرکت ها لینک هایی را نیز از صفحه اصلی به صفحه مستقل درباره ما پیوند داده اند.

“درباره ما” درواقع یک صفحه کوچک اما بسیار پر اهمیت است که ماهیت سایت و شرکت شما را نمایش دهد و به شما و سازمانتان ماهيت واقعي بودن خارج از فضاي مجازي مي بخشد.

“درباره ما” شامل توضیحاتی مفصل از شرکت، مدیران، صاحبان آن، سابقه ای از آن سازمان، خدمات و محصولات، و حتی آدرس و شماره تماس شرکت است.
عموما بازدیدکنندگان سایت برای آشنایی با شما حتما سری به صفحه “درباره” خواهند زد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که درباره ما صرفا معرفی شرکت نیست بلکه باید محتوی جملاتی باشد که بازدید کننده به شما اعتماد پیدا کند و باصطلاح جذب شود و در نتیجه به کاربر تبدیل شود.
هدف از گنجاندن این صفحه در طراحی سایت معرفی ای است که سبب آشنایی بازدیدکننده با شرکت و سازمان شما خواهد شد به طوری که علاوه بر این آشنایی حس اعتماد نیز نسبت به کسب و کار شما پیدا کند.
هنگام نگارش “درباره ما” نکات زیر را فراموش نکنید:
۱- خود را معرفی کنید.

عنوان سازمان و عوامل آن را بصورت مختصر معرفی کنید. قرار دادن یک عکس از مدیر یا مؤسس شرکت به مخاطبان اعلام می کند که با اشخاص حقیقی سر و کار دارند.
۲- فعالیت هایتان را عنوان کنید.

خدماتی که ارائه می کنید و یا محصولاتی را که تولید می کنید را بنویسید، و توضیح دهید خدمات شما در چه زمینه ای است و برای چه کسانی مفید است.
۳- از چه زمانی شروع به کار کرده اید.

زمان راه اندازی شرکت تان برای بسیاری از بازدیدکنندگانی که قصد دارند مشتری شما باشند مهم است و سابقه طولانی یکی از عوامل اعتماد به شماست. اما بسیاری از شرکت های کوچک سابقه زیادی ندارند و در این مورد مشکل دارند. اگر شما نیز جزو شرکت های کم سابقه هستید می توانید از تجربیات گذشته خود برای بازدیدکنندگان صحبت کنید. مثل بسیاری از صاحبان شرکتی که فعالیتشان در گذشته با فعالیت فعلی شان ارتباط نزدیک دارد.
۴- در چه محلی قرار دارید.

برای یک مشتری مهم است که متخصصین شما در چه منطقه جغرافیایی مشغول به کار هستند. برای بسیاری از مشتریان شما این سوال ایجاد خواهد شد که آیا این یک کسب و کار واقعی است یا خیر. بهترین جواب برای این سوال قرار دادن آدرس کامل پستی شما در سایتتان است تا مشتریان با دیدن آدرس یک مکان حقیقی به شرکت شما اطمینان پیدا کنند.
۵- روال کاری شما چگونه است.

یک متن چند جمله ای از فرآیند کاری شما می تواند برای مشتری مشخص کند که خدماتی که قرار است شما به او ارائه دهید مورد رضایت او قرار خواهد گرفت یا خیر.
۶- متن را خلاصه بنویسید.

“درباره ما” باید متنی باشد کوتاه و خلاصه تا فضای زیادی را اشغال نکند و طراحی سایت را بهم نریزد. در صورت طولانی بودن متن در طراحی سایت می توانید آن را به صفحات مختلفی تقسیم کنید و لینک صفحات را مثل فعالیت های ما، کارمندان ما و … را در آن بگنجانید.
علاوه بر مواردی که گفته شد نکات دیگری نیز مؤثرند :
– توجه کنید که مخاطبین شما از چه قشری هستند.

ادبیات خود را متناسب با مخاطبان خود در نظر بگیرید. مسلما مخاطبین یک سایت علمی با مخاطبین یک تفریحی ادبیات متفاوتی دارند. همانگونه گه طراحی سایت علمی با طراحی سایت تفریحی متفاوت است.
– نشان دهید به مخاطب توجه می کنید.

تصور کنید یکی از مخاطبان روبروی شما نشسته است، متن را با صدای بلند بخوانید و ببینید در صورتیکه واقعاً آن شخص در مقابل شما باشد باز هم همینطور با او سخن خواهید گفت؟
– توانمندیهای منحصر به فرد خود را درج کنید.

یکی از مهمترین روش های جذب مشتری این است که بداند شرکت شما علاوه بر توانمندیهای مورد نیاز، کاری منحصر به فرد انجام می دهد. در طراحی سایت معمولا بخشی را برای نمونه کارها در نظر می گیرند که می تواند بخشی از صفحه “درباره ما” باشد.
بهترین مکان برای قرار دادن درباره ما در طراحی سایت، یک ستون در سمت راست (در صورت فارسی بودن صفحه) است. لینک هایی را که در صفحه اصلی به صفحه درباره ما پیوند می دهید لزوما نباید در بهترین مکان قرار گیرند بلکه کافی است در دسترس و قابل مشاهده باشند.

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top