skip to Main Content

تاثیر کپی مطالب سایت های دیگر در سئو

بعد از ایجاد و طراحی سایت نوبت به تهیه محتوای و بروزرسانی سایت می رسد. یکی از آیتم های موثر بر ارتقا رنکینگ سایت بروزرسانی و ایجاد محتوای جدید است . اگر شما همه تکنیکهای سئو را بدرستی پیاده کرده باشید ولی نتوانید محتوای مفید و در واقع کاربر جذب کن ارائه دهید نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید. اما این مطالب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ آیا کپی مطالب سایت های دیگران می تواند به ارتقا رنکینگ سایت کمک کند و در سئو تاثیر مثبت داشته باشد؟

نمی توان گفت که کپی مطلب از سایت های دیگر تاثیر منفی بر سئو سایت دارد ، ولی نمی توان انتظار داشت که تاثیر مثبت آنچنانی هم داشته باشد. موتور جستجوی گوگل بیشترین امتیاز را به سایتهایی می دهد که محتوای تازه تولید می کنند و در واقع به بار مطالب ایندکس شده در گوگل می افزایند. از طرفی اگر مطلب شما تکراری یا بدون محتوا باشد نمی توانید کاربر را مدت زیادی در سایت خود نگه دارید و این یعنی تاثیر منفی در رتبه سایت. پس باید قبل از هرچیز هدف شما ارائه مطالب مفید و مورد استفاده باشد و در کنار آن به سئو سایت خود هم کمک کنید. اما اگر سایتی مطلبی که شما ایجاد کردید کپی کرد چه؟

ابر سئو
در اینصورت روش عملکرد گوگل ممکن است متفاوت باشد. اگر سایت شما و سایتی که مطلب شما را کپی کرده از نظر بهینه سازی در یک سطح باشند گوگل معمولاً سایتی که مطلب آن از قبل ایندکس شده را در نتایج نمایش خواهد داد. البته روش معینی برای این مطلب وجود ندارد. جون در اینصورت گوگل باید همه سایتهای خبری که یک خبر در همه آنها تکرار می شود را حذف کند ولی چنین نیست.
در حالت دوم اگر سایتی که مطلب سایت شما را کپی کرده از نظر بهینه سازی و سئو در سطح بالاتری از سایت شما باشد باید انتظار داشته باشید که گوگل آن سایت را در نتایج جستجو نمایش دهد. البته معمولا کاربرانی که مطالب سایتهای دیگر را کپی می کنند از گوگل استفاده می کنند و طبق روال از سایتهایی که در نتایج گوگل در صفحه اول نمایش داده شده استفاده میکنند و این موضوع خود احتمال نمایش مطلب کپی شده در گوگل را ضعیف می کند. چرا که این سایتها به هر حال در چند آیتم سئو قوت داشته اند که توانسته اند رتبه های بالای گوگل را دریافت کنند. در نهایت کپی برداری از سایتهایی که رتبه خوبی در گوگل دارند حتی با ذکر منبع و لینک به منبع به نوعی آب در هاون کوبیدن می توان نامید.

This Post Has 9 Comments

  1. اگر مطلبی از سایت دیگه کپی کنیم و بعد از مدت ها اینو متوجه بشیم که اثر بدی روی سئو داره، بعدش باید چیکار کنیم > آیا اون مطلب رو میشه ویرایش کرد؟

  2. سلام علیکم خدا قوت
    میخاستم بپرسم من اگه الان یک متنی رو کپی کنم و بعد یک سال ازش استفاده کنم میخاستم بدونم قضیش چجوریه
    سوال بعدیمم اینه که وقتی میام صد مطلبو در یک روز ارسال کنم اون قضیش چجوریه (توی وبسایت بروز رسانی که میکنم اگه این کارو کنم رتبم تو گوگل چطوری میشه )
    لطفا یعنی خواهشا جوابو به ایمیلم بفرستین
    خدا یارتان

  3. ممنون من میترسیدم اثر منفی داشته باشه ولی خب حالا خیالم راحت شد چون سایت ما جوریه که محتوای تکراری هم مخاطب رو جذب میکنه و نسبت اچ تی ام ال به متنمون پایین اومده منم حال ندارم مطلب بنویسم دی:

  4. باسلام سایت ما یک سایت نیازمندیها و تبلیغات اینترنتی می باشد که مدیران وصاحبان مشاغل که دوست دارند اطلاعات شغلی و تبلیغات خود را به اشتراک بگذارند مراجعه میکنند و ما این امکان را فراهم کرده ایمو اطلاع رسانی هایی که صورت گرفته و بازدید خیلی خوبی هم داریم مطالب سایتتون خیلی عالیه.ممنون بازهم مطالب بیشتر بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top