skip to Main Content

تضمین خدمات سئو آری یا نه؟

قبل از انتخاب ارائه دهنده خدمات سئو معمولاً مشتریان به دنبال دریافت گارانتی یا تضمین برای کسب نتیجه نهایی هستند. از هر ۱۰ شرکت مجری خدمات سئو ۸ شرکت اعلام می کنند که کسب نتیجه را تضمین می کنند.
در صورتیکه حتی با آنالیز رقبا و کلمات کلیدی هم به این سرعت نمی تواند اطمینان پیدا کرد که می توان به مشتری برای کسب نتیجه در یک کلمه کلیدی خاص تضمین داد. این موضوع و اینکه چه چیزهایی درباره یک سئوکار و روش کار او باید دانست در بخش سئو آموزشهای گوگل مو شکافی شده است .
سئو مجموعه فرآیندهایی است که اجرای آن به بهبود رتبه در گوگل و در نتیجه کسب بازدید کننده بیشتر منجر می شود. روش اجرای صحیح سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب است . یعنی کلماتی و ترکیب هایی که بیشترین جستجو را داشته اند. در غیر اینصورت حتی در صورت کسب رتبه مناسب در کلمه کلیدی انتخابی مشتری ممکن است بازدید کننده چندانی برای سایت جذب نمی شود. چگونه می توان انتظار داشت کلمه ای که در ماه حداکثر ۱۰۰۰ بار توسط کاربران جستجو می شود بازدیدکننده زیادی برای سایت کسب کند.
با یک حساب سر انگشتی می توان به این نتیجه رسید که حتی اگر در کلمه کلیدی انتخابی مشتری که ۱۰۰۰ بار در ماه جستجو می شود در صفحه اول گوگل قرار گرفت در نتیجه در بین ۱۰ سایت اول قرار گرفته است. ۱۰۰۰ بار جستجو در ماه می شود حدود ۳۰ جستجو کننده در روز اگر احتمال کلیک روی سایت مشتری را یک به ده فرض کنیم یعنی نهایتاً کلمه کلیدی انتخابی مشتری در روز می تواند بطور میانگین ۳ بازدید کننده جذب کند.البته به شرطی که در بین لینکهای اول تا سوم صفحه اول نتایج قرار گیرد می تواند بصورت خوش بینانه همه ۳۰ بازدید کننده و خوش بینانه تر همه ۱۰۰۰ بازدیدکننده در ماه را جذب کند . اما آیا این تعداد بازدیدکننده برای شما کافی است؟
البته بعضی از کلمات کلیدی تخصصی هستند و کاملاً با حوزه کاری مشتری در ارتباطند و مشتری مایل است حتماً در آن کلمات در گوگل بالاتر از رقبای خود قرار گیرد که پر بی راه هم نیست.
بهتر است علاوه بر کلمات کلیدی تخصصی کلمات کلیدی عمومی تری را هم انتخاب نمود. یکی از شروط اصلی حفظ رتبه در گوگل بازدید بالای سایت با کلمات مرتبط است.

چرا نمی توان خدمات سئو را تضمین کرد؟

البته تیتر مناسب این بخش باید چرا نمی توان رتبه سایت را تضمین کرد باید باشد. چرا که در صورتیکه سئو و خدمات سئو به درستی ارائه شود مطمئناً نتیجه آن مثبت خواهد بود. الگوریتم گوگل کاملاً سری و محرمانه است و هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که از جزئیات این الگوریتم کاملاً مطلع است. در نتیجه کسی نمی تواند رنکینگ یک سایت را پیشبینی کند . این الگوریتم هر ساله چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تغییر دارد.
در واقع همه مواردی که از آن به عنوان قوانین گوگل نام برده می شود در اثر تجربیات طراحان سایت و سئوکار ها بدست آمده است و الگوریتم گوگل مثل یک نقشه راهبردی در اختیار همه قرار نگرفته است که بدانند دقیقاً چه چیزهای مفید است و چه چیزهای مضر.

تا زمانی که همه جنبه های مرتبط با سایت از جمله قدرت سایت رقبا در آن کلمه کلیدی و قدمت آنها و همینطور امتیاز سایت مشتری در گوگل بررسی نشده است نمی توان نظر قطعی داد. برای مثال ممکن است مشتری قبل از مراجعه به خدمات سئو اقدام به انجام لینک بیلدینگ اسپم نموده باشد و در لیست پنالتی گوگل قرار گرفته باشد. آنگاه مجری خدمات سئو راه سختی در پیش خواهد داشت و به زمان بیشتری نیاز دارد.
این که بصورت شفاهی هر کسی ادعا کند که می تواند برای کسب رتبه در هر کلمه کلیدی می تواند تضمین دهد در واقع یک امتیاز منفی محسوب می شود.

خدمات سئو ارزان نیست. برای رنک گرفتن مناسب در کلمه کلیدی می بایست بررسی های بسیار توسط متخصصین سئو انجام شود و نیروی کاری می بایست به صورت مداوم بر روی سایت فعالیت نماید. متخصصین سئو می بایست اطلاعات خود را به صورت روزانه به روز رسانی نمایند و دائما در زمینه سئو سایت و تغییرات آن اطلاعات کسب نمایند.

مجری خدمات سئو باید با مشتری خود صادق باشد و مشتری را در جریان کلیه اموری که انجام خواهد شد و در حال انجام است قرار دهد.
در سئو و ارتقا سایت برخی روشها در کوتاه مدت نتیجه می دهند و برخی در بلند مدت که معمولاً روشهای صحیح در زمان بیشتری به نتیجه نهایی می رسند.

سئو

روش کوتاه مدت سئو

البته روی این روش نمی توان اسم سئو گذاشت و بیشتر روش کلاه سیاه های سئو است. در سئو دو گروه فعالیت دارند کلاه سفید ها و کلاه سیاه ها (blackhat seo و whitehat seo( روش های کوتاه مدت بیشتر مربوط به کلاه سیاه ها است. که معمولاً با انجام لینک بیلدینگ و لینک کردن سایت مشتری با کلمات کلیدی مورد نظرش در سایت های با رنک بالا و غیر مرتبط با موضوع سایت مشتری   و کپی مطالب سایتهای دیگر و محتوای تکراری این کار را انجام می دهند.
اثر روش های کوتاه مدت معمولاً در همان کوتاه مدت هم از بین می روند. چرا که ممکن است بعد از اتمام قرارداد مشتری این لینک ها برداشته شوند و سایت مشتری به حال قبلش برگردد . در برخی موارد هم ممکن است گوگل متوجه این لینک های اسپم بشود و سایت را جریمه و در لیست پنالتی خود قرار دهد. از قدیم گفتند که بار کج به مقصد نمیرسه .
البته نمی توان گفت همه روشهای کوتاه مدت مربوط به سئو کلاه سیاه است . چرا که ممکن است سایت مشتری در خیلی از موارد از جمله محتوای مناسب امتیاز خوبی داشته باشد و سئوکار با تغییرات جزئی و رفع برخی ایرادات و اصلاح کدها و آدرس ها و لینک ها داخلی و … در کوتاه مدت بتواند به نتیجه مطلوب برسد.

روش بلند مدت سئو

سئو فرآیندی است که باید با دقت و با حوصله انجام شود و با طراحی سایت متفاوت است . کسب رتبه خوب در گوگل کار آسانی نیست . اما وقتی به نتیجه مطلوب برسید همه این انرژی ها و هزینه ها جبران می شود. برای یک سئو خوب و اساسی سئوکار باید تک تک موارد را کنترل کند که قبلاً این موارد را شرح داده ایم. اصلاح کد ها و استاندارد سازی کدها ، اصلاح ساختار لینهای داخلی و خارجی ، متن جایگزین مناسب برای تصاویر ،ایجاد صفحات با تیتر غیر تکراری و مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظر،ایجاد محتوای مرتبط ِمناسب و منحصر بفرد و غیر تکراری که کاربر را به سایت جذب کند و پشت مانیتور میخکوب کند نیاز به زمان دارد. در کنار همه اینکارها باید از رسانه های اجتماعی هم برای اشاعه محتوا و معرفی سایت کمک گرفت.

در زیر نمودار زمان اجرا و باقی ماندن رتبه سایت در روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید و را می بینید . همینطور میزان تلاش و زمانی که سئوکار کلاه سفید گذاشته اشت با نمودار آبی پررنگ و میزان تلاش سئوکار کلاه سیاه با نمودارد قهوه ای مشخص شده است .

مقایسه سئو کلاه سیاه با کلاه سفید

برای اطمینان از نتیجه نهایی سئو چه باید کرد؟

بهتر است به جای اینکه کار خود را راحت کنیم و از شرکت ارائه دهنده خدمات سئو تضمین بخواهیم ، سئوال کنیم که سایت ما به چه چیزهایی نیاز دارد و قرار است چه کارهایی برای سایت انجام شود.
شرکت هایی هستند که ادعا می کنند بدون هیچگونه تغییری در سایت رتبه آنرا ارتقا می دهند و این اتفاق نمی افتد مگر از طریق سئو سیاه و لینک بیلدینگ و بالابردن هدایت شده بازدید سایت
راه دیگری که بتوانید به مهارت سئوکار و میزان تخصص او در سئو پی ببرید وضعیت سایت خود آن شرکت و همچنین نمونه کارهای ارائه شده آنها در زمینه سئو است .
اگر اطلاعات بیشتری درباره نحوه اجرای سئو و احتیاجات سایت خودتان برای ارتقا رتبه در گوگل دارید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۵۰۷۵۸۶ تماس بگیرید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top