skip to Main Content

پلاگين حذف لينك هاي خراب براي وردپرس

Broken link يا لينك هاي شكسته يا همان لينك هاي خراب به پيوندهايي گفته مي شود كه آدرسي كه به آن لينك شده اند يا اشتباه است و يا به هر دليلي ديگر وجود ندارد. توجه به بررسي عدم اينگونه لينك ها در طراحي سايت و نگهداري آن بسيار مهم است.  ممكن است شما تمامي قوانين بهينه سازي سايت را رعايت كرده باشيد ولي وجود اينگونه لينكها اثر منفي بر رتبه سايت شما داشته باشند.

اما اين لينك هاي خراب و معيوب براي بازديدكنندگان سايت بد است. چرا؟

وقتي يكي از بازديدكنندگان با كليك روي يك لينك با صفحه خطاي عدم وجود صفحه مورد درخواست مواجه مي شود علاوه بر امكان گم كردن مسير اعتماد خود را نسبت به سايت شما از دست مي دهند. و يا اينكه وقتي بازديدكنندگان روي لينك دانلود قرارداده شده توسط شما كليك مي كنند و وارد سايت ديگري مي شوند كه آن سايت آنها را به  صورت خودكار به صفحه اي ديگر مي فرستد شما عملاً با اين كار امكان هك شدن بازديدكنندگان خود را به وجود آورديد . به دليل اينكه ممكن است از محتوي صفحه اي كه بازديدكننده را به صورت خودكار منتقل مي كند اطلاع نداشته باشيد.

لينك هاي خراب براي روبوتهاي موتور هاي جستجو هم بد است. چرا؟

خزنده هاي موتورهاي جستجو همواره در حال بررسي صفحات مختلف يك سايت هستند و اين صفحات را از روي لينكهاي موجود در هر صفحه پيدا مي كنند . وقتي كه اين خزنده ها به يك لينك خراب در يكي از صفحات شما بر خورد مي كنند نتيجه منفي در نتايج شما در موتورهاي جستجو مي گذارند و همينطور باعث كاهش رتبه سايت شما مي شود. لينك هاي شكسته يكي از امتيازات منفي در رنكينگ يك سايت است و وقتي يكي از صفحات سايت شما از رتبه اش در گوگل و يا هر موتر جستجوي ديگري كم شود تاثير خود را روي صفحات ديگر سايت و خود سايت هم مي گذارد.

روش عملكرد افزونه Broken Link Remover

هنگامي كه يك بازديدكننده يا يك روبوت موتور جستجو وارد يك صفحه در سايت يا وبلاگ شما مي شود اين افزونه وضعيت همه لينك ها را چك مي كند اگر لينك يا لينكهايي در آن صفحه بد باشند ( يعني به صفحه اي غير از آدرسي كه به آن لينك شده اند بروند) يا شكسته باشند يعني به هيچ آدرس صحيحي اشاره نكنند اين لينكها توسط افزونه ثبت مي شوند و نه بازديدكننده مي تواند اين لينك را ببيند و نه روبوت موتور جستجو .

اين مخفي كردن لينكهاي خراب از بازديدكننده يا روبوت موتورهاي جستجو اثرات منفي لينكهاي بد را خنثي مي كند. اين افزونه به شما اجازه مي دهد در داشبورد وردپرس خود در قسمتي با نام Bad Links مي توانيد آدرس نوشته هايي كه لينك خراب هستند را به همراه لينك خراب آن ببيند و با ويرايش آن اين مشكل را رفع كنيد.

تفاوت اين افزونه با افزونهاي مشابه

اين افزونه بر خلاف بقيه افزونه هاي مشابه همه صفحات و نوشته هاي شما را چك نمي كند . بلكه فقط صفحاتي كه توسط بازديدكننده انسان يا يك روبوت موتور جستجو باز مي شود را بررسي مي كند. همچنين اگر لينكي را به عنوان لينك خراب ثبت كرد تا زماني كه شما آنرا از بخش Bad Links در داشبورد وردپرس حذف نكنيد مجدد آنرا چك نمي كند.

شما مي توانيد اين افزونه را از اينجا دانلود كنيد. همچنين مي توانيد به صفحه اين افزونه در سايت وردپرس مراجعه كنيد.

 

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top