skip to Main Content

روش طراحی سایت فروشگاه آنلاین موفق

در طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین موفق بایستی مواردی را در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین موارد در طراحی سایت فروشگاهی موفق افزایش بازدیدهای مکرر و در واقع همان بازگشتن مجدد بازدیدکنندگان به وب سایت شماست. همانگونه که در واقعیت هم فروشگاه ها دوست دارند مشتریان به فروشگاه مجددا سری بزنند ، یک وب سایت فروشگاهی آنلاین هم از این قاعده جدا نیست زیرا با این کار شما در واقع احتمال فروش کالاهای خود را در فروشگاه افزایش میدهید.

سعی کنید در سایت فروشگاه  بخشی با عنوان تازه ها داشته باشید و آخرین اقلام و کالاهای جدید خود را در این بخش معرفی کنید. این مسئله باعث میشود تا کاربران در بازدیدهای بعدی خود اقلام جدیدی را در وب سایت شما مشاهده کنند و در عین حال در بازدیدهای بعدی لازم نباشد تا کل اقلام شما را مرور کنند تا دوباره کالاها و اقلام جدید را بیابند. در کنار قرار دادن چنین بخشی در وب سایت شما میتوانید با استفاده از ارسال ایمیل های اطلاع رسانی نیز کاربران را دوباره به سایت خود راهنمایی کنید اما دقت کنید در این کار زیاده روی نکنید زیرا کاربران از دریافت ایمیل های تبلیغاتی زیاد و آزار دهنده بیزارند. اگر امکان دارد سعی کنید تا در کنار فروش اجناس و یا خدمات برخی اقلام را به رایگان در سایت به کاربران اهدا نمایید. همه کاربران به اقلام رایگان علاقمند هستند و حتی ممکن است در جستجوی خود کلمه “رایگان” را هم در ترکیب جستجوی خود استفاده کنند.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

استفاده از قرعه کشی هم میتواند موثر باشد اما دقت کنید حتما کاربران را از نتیجه و برندگان قرعه کشی هم مطلع نمایید در غیر این صورت اعتماد کاربران نسبت به وب سایت شما کم خواهد شد. سعی کنید تا کالایی را به عنوان جایزه برای برندگان قرعه کشی خود انتخاب نمایید که با خدمات و زمینه کاری شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال اگر زمینه فعالیت شما فروش قطعات کامپیوتر است ، ارائه یک قطعه کامپیوتری مصرفی بهترین جایزه برای قرعه کشی خواهد بود.

در ادامه سیاست بازگرداندن کاربران به وب سایت ، گاهی به صورت اتفاقی کوپن های خرید با زمان اعتبار مشخص برای کاربران و مشتریان قدیمی وب سایت ارسال کنید. حتی میتوانید این کوپن را در زمان تولد برای کاربران ارسال نمایید. ارسال اطلاعات مربوط به اقلام ویژه و تخفیف خورده هم میتواند مشتریان قبلی را به سایت بازگرداند. هر چند وقت یکبار برخی کالاهای خود را با تخفیف در سایت ارائه کنید و هم زمان کاربران را از تخفیف ویژه فروشگاه مطلع نمایید.برخی وب سایت ها حتی با قرار دادن یک سرگرمی و یا بازی آنلاین در سایت به بازدیدکنندگان این نوید را میدهند که اگر در بازی و یا رقابت بتوانند امتیاز و یا موفقیت مشخصی به دست آورند میتوانند کوپن تخفیف و یا کالای رایگانی را دریافت کنند. این کار به جذابیت سایت نیز کمک فراوانی میکند. این روزها سایت های فراوانی در اینترنت وجود دارند که تخفیف ها و کوپن ها را به اطلاع کاربران میرسانند. استفاده از خدمات این وب سایت ها نیز به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد.

هیچوقت نظر سنجی را در سایت خود فراموش نکنید. شما با استفاده از نظرسنجی میتوانید نکات مثبت و نقاط ضعف وب سایت را پیدا کنید و در بهتر کردن کیفیت وب سایت خود از آنها استفاده کنید. نظرسنجی های وب سایت خود را کوتاه و مفید ارائه کنید و هیچگاه لینک شرکت در نظرسنجی وب سایت را به ایمیل کاربران ارسال نکنید!

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top