skip to Main Content

موارد موثر در طراحی سایت

۱: از لینکهای متنی استفاده کنید!

شاید استفاده از تصاویر یا عكس هاي با كيفيت بالا در طراحی سایت به نظر برسد كه به زيبايي صد چندان سايت بيافزايد . اما بعضی مواقع یک کم هم بسیار زیاد است ! حتي المقدور سعی کنید که لينكهاي موجود بین صفحاتتان را بصورت لینک های متنی طراحی کنید، زیرا این نوع لینکها بسیار موثر تر از لینکهای تصویری یا گرافیکی عمل می کنند .
اگر شما ناچارید که از لینکهای تصویری یا گرافیکی در طراحي سايت استفاده نمایید حتما از پارامتر Alt  براي تعريف متن جايگزين تصوير  استفاده کنید .

۲: یک صفحه با عنوان نقشه سایت طراحی کنید .

داشتن صفحه نقشه سایت علاوه بر كمك به سئو و بهينه سازي سايت می تواند یک راهنمای بسیار خوب برای کاربران سایت شما باشد. در طراحی صفحه نقشه سایتتان سعی کنید از یک ساختار درختی استفاده کنید بگونه ای که بخشهای مهم سایت بطور واضح در آن مشخص شده باشد و صفحات مربوط به هر کدام از بخشها به صورت زیر مجموعه آن بخش نمایش داده شوند .

۳: از بکار بردن فریم پرهیز کنید.

تا جایی که امکان دارد سعی کنید از بکار بردن فریم در طراحی وب سایت پرهیز کنید.برخي مرورگرها با نمایش فریم ها مشکل دارند و ممکن است کاربران هنگامی که در صفحه مقابل خود با چندین اسکرول بار مختلف روبرو می شوند به طور کامل گیج شوند ! ضمن اينكه استفاده از فريم به سئو سايت هم ضربه مي زند.

۴: از لینکهای حرکت دار بپرهیزید !

در طراحی سایت خود سعی کنید از بکار بردن لینکهایی که در حال حرکت هستند یا لینکهایی که دائما تغییر رنگ می دهند یا چشمک می زنند پرهیز کنید . همچنین سعی نکنید که لینکهای بازدید شده و بازدید نشده را با تفاوت رنگ از یکدیگر متمایز کنید . تصور بر این است که اینکار بازدید کننده را در پیدا کردن راهش در میان صفحات کمک خواهد کرد اما بررسی ها نشان داده اینکار تنها باعث گیج شدن بازدید کننده ها می شود !

۵: محتویات سایت خود را همیشه در دسترس بازدید کننده نگاه دارید .

هر صفحه از سایت شما باید از طریق هر صفحه دیگر قابل دسترسی باشد . سعی کنید پیوندهای میان صفحاتتان را طوری طراحی کنید که بازدید کننده در هر کجای سایت که باشد بتواند با حداکثر ۴ کلیک خود را به صفحه مورد نظر برساند. شما باید به طور مرتب ساختار صفحات و ارتباط بین آنها را در سایتتان بررسی کرده و مشکلات احتمالی را بر طرف نمایید. بازدید کننده ها برای این به سایت شما می آیند که با شما و خدماتتان آشنا بشوند پس بهتراست کاری نکنید که آنها واردار شوند برای کسب اطلاعات در سایت شما حفاری کنند! از لینکهای متنی استفاده کنید!

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top