skip to Main Content

هشت روش ارتقا رنکینگ سایت

بعد از طراحی سایت نوبت به جذب بازدیدکننده می رسد . بهترین راه برای جذب بازدیدکننده مارکتینگ در موتور های جستجو و ارتقا رنکینگ سایت در موتور های جستجو است. آنچه در زیر می آوریم روشهایی برای ارتقا رنکینگ سایت و در نتیجه جذب بازدیدکننده بیشتر است:

۱- برای کاربران بنویسید نه موتورهای جستجو

محتوا کلید موفقیت در بهینه سازی سایت در موتور جستجو است، باید توجه داشته باشد در نهایت محتوا را برای بازدیدکنندگان تولید می کنید نه برای رباتها و خزنده های موتور جستجو. مطمئنم که بارها در این مورد بیش از حد نیز شنیده اید که باید محتوایی با کیفیت بالا – قابل خواندن و آموزنده در وب سایت تان ایجاد نمایید. در صورتی که محتوایی که ایجاد نموده اید کاربردی و ارائه دهنده اطلاعات مفید باشد موفق خواهید شد کاربران را بیشتر در سایت خود نگه دارید و این یعنی به موتورهای جستجو ثابت می کنید که سایت شما برای بازدیدکنندگان مفید واقع شده است.

۲- ایجاد ارتباط با مخاطبین

موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند. ارائه اطلاعات مفید و با کیفیت بالا که باعث جلب نظر وب سایت های قابل اعتماد می شود، باید از ویژگی های سایت شما باشد. نکته مهم در اینجا قابل اعتماد بودن و شاید قابل خواندن بودن وب سایت ها باشد. می توانید در سایتهای اجتماعی مختلف برای سایت خود صفحه ای طراحی کنید و بازدیدکنندگانتان را در آن گرد هم آورید.

۳- اضافه کردن مطالب به صورت روزانه

علاوه بر کاربران , موتورهای جستجو هم علاقه زیادی به سایتهایی که دیر به دیر به روز می شوند ندارند. برای اینکه فعال بودن سایت خود را به موتورهای جستجو ثابت کنید بهتر است بصورت منظم سایت خود را به روز کنید و مطالب جدید به آن اضافه کنید. با این کار علاوه بر نگهداشتن بازدیدکنندگان دائمی می توانید رتبه سایت خود در موتورهاب جستجو را هم بهبود دهید.

۴- آنچه دیگران می دانند را بیاموزید

فراموش نکنید که باید به بررسی رقبای خود در امر سئو بپردازید باید ببینید رقبای شما از چه تکنیک هایی استفاده می کنند تا به رتبه های بالا در موتور جستجو می رسند؛ تا کمکی برای ارتقا رنکینگ سایت شما باشد. از موفقیت های آنها بیاموزید، روش های موفقیت آمیز آنها در امر سئو سایت را در وب سایت تان گسترش داده و یا منطبق نمایید.

۵- با Html آشنا شوید

فراموش نکنید که موتورهای جستجو انسان نیستند! باید از Html استفاده کنید تا آنها بتوانند مطالب و محتوای سایت شما را بخوانند و مزیت بیشتری نسبت به رقبای شما برای وب سایت تان در نظر بگیرند. بهتر است برای تاکید بر کلمات کلیدی سایت خود کمی هم خودتان در طراحی سایت دست ببرید و از کدهایی که کلمات کلیدی را برجسته تر می کنند استفاده کنید.  البته این موضوع را می توانید به طراح سایتی که با سئو و تکنیکهای بهینه سازی سایت آشنایی دارد بسپارید.

۶- ترکیب تکنیکهای بهینه سازی سایت

آنچه شما می خواهید اتفاق بیافتد این است که افراد زمان بیشتری در وب سایت شما صرف نمایند و بر روی لینک های وب سایت تان کلیک کنند. هر دوی این موارد قابل اندازه گیری هستند. در Bounce rate می توانید آمار میزان ورود افراد به صفحات و خروج بلافاصلهء آنها را بررسی نمایید. بعضی وب سایت ها Bounce rate زیر ۲۰٪ دارند اما در صورتی که به طور متوسط بالای ۳۰٪ باشد در واقع وب سایت شما به خوبی عمل کرده است. چیزی که دربارهء آن صحبت می کنیم در واقع افزایش سود کلی و موفقیت در وب سایت در طول یک سال است. باید کمی در مورد بهینه سازی صفحات داخلی یا on-page SEO یاد بگیرید. بهترین راه استفاده از سیستم های مدیریت محتوای استاندارد است. سیستمهای مدیریت محتوایی که بصورت اختصاصی نوشته می شود معمولا نمی تواند همه خواسته های شما در سئو را برآورده کند.

۷- یادگیری شیوه های مناسب ساخت لینک

هنگامی که پیوند لینک به صفحهء اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود .به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحهء اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. این اتفاق در سیستم مدیریت محتوای استانداردی مثل وردپرس هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

۸- ارائه خدمات رایگان در سایت

برای جذب بیشتر بازدیدکنندگان بهتر است بخشی از خدمات خود را بصورت رایگان ارائه دهید. مثلاً بخش مشاوره رایگان راه اندازی کنید و کاربران را در رشته ای که در آن فعالیت دارید راهنمایی کنید . این کار علاوه بر اثبات توانایی شما در خدماتی که ارائه می دهید می تواند به جذب بیشتر کاربران و اضافه کردن کاربران ثابت کمک کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top