skip to Main Content

پول الکترونیکی در طراحی سایت

پول الکترونیکی هنوز در مراحل اولیه پیشرفت است و هنوز تعریف واحدی از پول الکترونیکی و جایگاه آن در طراحی سایت وجود ندارد و اشخاص مختلفی پول الکترونیکی را به روش های متفاوتی تعریف کرده و توضیح داده اند. جامعه ی اروپا در پیش نویس آیین نامه خود، پول الکترونیکی را به اینگونه توصیف نموده است :
بر روی قطعه ای الکترونیکی همانند تراشه ی کارت و یا حافظه ی رایانه به صورت الکترونیکی ذخیره شده است.
به عنوان یک وسیله ی پرداخت برای تعهدهای اشخاصی غیر از موسسه ی صادر کننده، پذیرفته شده است.
به این منظور ایجاد شده است که به عنوان جانشین الکترونیکی برای سکه و اسکناس در دسترس و اختیار استفاده کنندگان قرار گیرد.
به منظور انتقال الکترونیکی وجوه و پرداخت های با مقدار محدود ایجاد شده است.

پول الکترونیکی در طراحی سایت

مشاور امور مصرف کنندگان فدرال رزرو آمریکا، پول الکترونیکی را به این عنوان توصیف نموده است: پولی است که به صورت الکترونیکی حرکت کرده و به گردش درمی آید و می تواند به صورت کارت هوشمند و یا کارت هایی که در آنها ارزش ذخیره شده، یا کیف پول الکترونیکی ارایه شود. همچنین می تواند در پایانه ی فروش استفاده شده و یا بدون دخالت هیچ شخص دیگری و مستقیم به صورت شخص به شخص مورد استفاده قرار گیرد و نیز می تواند از طریق خطوط تلفن به سوی بانک ها و یا دیگر ارایه دهندگان خدمات یا صادرکنندگان (پول الکترونیکی) به حرکت درآمده و یا خرج شود .

از تعریف و توصیف بالا می توان نتیجه گرفت که پول الکترونیکی یک مکانیسم پرداخت ارزش ذخیره شده یا پیش پرداخت شده است که در آن مقداری از وجوه یا ارزش که برای مصرف کننده قابل استفاده است در یک وسیله و قطعه ی الکترونیکی ذخیره شده و در تصرف مشتری است. ارزش الکترونیکی توسط مصرف کننده و مشتری خریداری می شود و هر بار که مستقیم به دستگاه های دیگر متصل شود و یا مصرف کننده از دستگاه استفاده کند تا از طریق پایانه ی فروش و یا حتی از شبکه های رایانه ای همانند اینترنت خریدی را انجام دهد، از موجودی آن کاسته می شود.
برخلاف بسیاری از کارت های تک منظوره ی پیش پرداخت شده (همانند کارت های تلفن)، محصول های پول الکترونیکی به این منظور طراحی و تولید می شوند که مورد استفاده عموم واقع شوند و وسایل چند منظوره ای برای پرداخت محسوب می شوند. پول الکترونیکی هم کارت های پیش پرداخت شده (گاهی وقت ها کارت هوشمند یا کیف پول الکترونیکی نامیده می شود) و هم محصول های نرمافزاری پیش پرداخت شده را که از شبکه های رایانه ای مانند اینترنت استفاده می کنند ( به عنوان پول نقد الکترونیکی هم نامیده می شوند) شامل می شود. رایجترین محصول ها، محصول های مبتنی بر کارت هستند. صنایع پیشرو در این زمینه Visa , Mondex هستند، اما امروزه طیف وسیعی از این محصول ها به عموم عرضه شده اند همانند Cybercash-Emoney mail-Paypal-Proton و غیره .
پول الكترونیكی با اسامی مختلف Ecash, Digital money و Emoney به انگلیسی و در فارسی با عبارت هایی مانند پول بر پایه اطلاعات, پول غیرقابل لمس, پول رقمی و پول الكترونیكی شناخته شده است. هویت پول الكترونیكی از لحاظ ساختاری, عبارت است از بیته ی موجود در حافظه رایانه, كه دارای ارزشی برابر با ارزش پول نقد می باشد.
پول الكترونیكی مانند, کارت های اعتباری, چك الكترونیكی و موارد مشابه آن, فقط حاوی اطلاعات پولی نیست بلكه دارای خاصیت پول حقیقی است. وجه نقد الكترونیكی روشی برای پرداخت های رایانه ی و اینترنتی می باشد به این نحو كه یك فرد می تواند با انتقال یك عدد از یك رایانه به رایانه دیگر كالا یا خدمات مورد نیاز خود را تهیه كند این اعداد كه نشان دهنده جمع پول واقعی فرد است به صورت كد درآمده و حالت استعاری دارد. به هر حال استفاده از پول الکترونیکی در طراحی سایت می تواند نقش مهمی را در تبادلات مالی و تجاری صاحبان سایت ها ایفا کند و به عنوان یک ابزار تسهیل کننده تجارت به دو طرف معامله کمک کند.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top