skip to Main Content

کم کردن حجم تصاویر

راستش یه مدت هست که می خواهم در باره این مطلب بنویسم ولی فکر می کردم که همه دوستان در مورد این مطلب می دانند ورعایت می کنند . حتما تا حالا شده که وقتی یک وبلاگ را با مرورگر باز می کند چندین دقیقه برای بارگذاری کامل عکسها و تصاویر معطل شده باشید. این مشکل از آنجا ناشی می شود که بعضی دوستان وبلاگ نویس بدون توجه به حجم تصاویر آنها را بر روی وبلاگ خود قرار می دهند . زمانی که چند تصویر با حجم بالا روی یک وبلاگ قرار گیرد بازدید کننده باید زمان زیادی را برای لود شدن تصاویر و فلشها منتظر بماند که بعضی ها با حذف نمایش تصاویر در تنظیمات مرورگر سرعت وبگردی خود را افزایش می دهند و بعضی ها هم مثل خود من وقتی که می بینند تصاویر و فلشهای با حجم بالا روی یک وبلاگ قراردارد از دیدن آن وبلاگ منصرف می شوند و مرورگر را می بندند .اما برای لود شدن سریع تصاویر و حل این مشکل چه باید کرد؟
راههای گوناگونی برای رفع این مشکل وجود دارد . یکی از این راه ها کوچک کردن سایز تصویر با یکی از ویرایشگرهای عکس است .راه دیگر تقسیم یک عکس بزرگ به قطعه های کوچک است به این ترتیب که با یک ویرایشگر عکس تصویر مورد نظر خود را به تکه های کوچکتقسیم کنیم و با کنار هم قرار دادن تکه های کوچک در وبلاگ یا وبسایت خود تصویر اصلی را بسازیم که این که به دلیل زمانی که می برد و جدولبندی که نیاز دارد معمولا د قالبها استفاده می شود .یکی از سریعترین و راحت ترین راههای کاهش حجم تصویر کوچک کردن سایز عکس و تبدیل آنبه GIF است . بعضی وقتها می توان یک تصویر را کوچک کرد بدون اینکه از وضوح و شفافیت و جزییات آن کم شود. همینطور برای کم کردن حجم تصویر می توان از وضوح تصویری یا رزولوشن ( resolution) تصویر کم کرد . من روش انجام این کار را در فتوشاپ شرح می دهم در ادیتورهای دیگر هم روش مشاب این است. برای کم کردن رزولوشن و یا سایز تصویر فایل تصویر مورد نظر خود رادر فتوشاپ باز کنید و بعد از منو Image گزینه Image Size را انتخاب کنید حال یک پنجره مشابه زیر برای شما باز می شود که با کم کردن رزولوشن که معمولا برای تصاویر وب۲۸ تا ۷۲ پیکسل در اینچ است .همچنین سایز تصویر را هم تا حد مطلوبی می توانید کم کنید.

یکی دیگر از راههای موثر کاهش حجم تصویر تبدیل آن به GIF است که فرمت استاندارد برای تصاویر وب است و اکثر سایتهای معتبر از این فرمت برای به نمایش در آوردن تصاویر استفاده می کنند. برای تبدیل تصاویر به GIFتصویر مورد نظر خود را با هر فرمتی که هست در فتوشاپ باز کنید و از منویFile گزینه Save for web راانتخاب کنید یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Alt+S استفاده کنید . پس از آن یک پنجره محاوره ای باز می شود که در سمت چپ آن تصویر فشرده شده و در سمت راست آن یک باکس قرار دارد

که شما با کم و زیاد کردن مقدار Colorیا همان تعداد رنگها می توانید تصویر مطلوب خود را با حجم کم بدست آورید . در زیرشما دو تصویر که یکی تصویر اصلی با فرمت JPG و دومین تصویر فشرده شده با فرمت GIF است می بینید . همانطور که مشاهده می کنید از کیفیت تصویر اندکی کاسته شده ولی حجم تصویر اصلی ۴۰ کیلو بایت و حجم تصویر فشرده شده ۱۹ کیلو بایت است(با کلیک راست روی هر یک ازتصاویر و انتخاب Properties می توانید مشخصات هر تصویر را ببینید ) . یعنی با تبدیل به Gif حدود ۵۰ درصد از حجم فایل کم شده است .

fruits1.jpg

 

fruits2.gif

 

شما با این روش می توانید حجم تصاویری که قصد دارید روی وبلاگ یا وبسایت خود قرار دهد و یا برای دوستان خود ایمیل کنید یا از طریق یاهو مسنجر ارسال کنید و یا به هر ترتیبی روی اینترنت ترنسفر کنید کم کنید .

This Post Has 29 Comments

  1. عالي بود
    تا مي تواني يار خود باش. مي تواني بهترين دوست خود باشي، اما به هنگام آشفتگي مرا خبر کن! مي کوشم، بدانم چه وقت بايد در کنارت باشم. اما گاه ممکن نيست، پس خبرم کن.

  2. سلام من برای اولین بار از سایت شما دیدن کردم امیدوارم که همیشه پیروز باشید من موق لیسانس دانشگاه شریف در ارسه نرم افزار و دارای مدرک ببین الملل کامپیوتر و تعمیر تخصصی قطعات کامپیوتر هستم از کار شما راضی هستم

  3. خيلي عاليه.كاش هين آرشيو مطلباتون بيشتر و متنوع بود.من كه از عضويت در آن استقبال ميكنم.البته براي كار ديكه اي اومده بودم.ممنون.

  4. سلام و خسته نباشین
    من یاهو مسنجر 7 را نصب کردم
    ولی یه مشکل عمده ای که وجود داره اینه که در این ورژن اصلا نشون نمیده که آی دی ها چه موقع آن لاین میشن و چه موقع آف میشن درحقیقت اون آلارم رو نشون نمیده
    و من هر بار برای دیدن این موضوع باید آف بشم و دوباره آن بشم
    شما میدونین مشکل کجاست اگه ممکنه راهنمایی بفرمائید
    متشکرم

  5. باسلام
    من نتوانستم در سایت ایگولد حساب باز کنم مثل اینکه سایت در حال حاضر مشکل داره لطفا راهنمایی بفرمائید. درواقع به قسمت create an account
    كه ميرم The page cannot be displayed ميزنه.

  6. سلام
    امیدوارم که حالتون خوب باشه.
    ممنون از مطلب پربارو مفیدتون.
    ببینم شما جای دیگه غیر از بلاگ رولینگ رو برای پینگ کردن میتونید به من معرفی کنید.آخه مدتیه که فیلتر شده و بخوبی سرویس دهی نمی کنه.
    پایدار و سروقامت باشید.خدانگهدار.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top