skip to Main Content

چگونه طراح سایت حرفه ای را تشخیص دهیم

در این مطلب قصد داریم برای کسانی که بر ای طراحی سایت خود به دنبال طراح سایت هستند روش شناخت طراح سایت حرفه ای را معرفی کنیم . برای شناخت طراح سایت حرفه ای کافی است که موارد زیر را بررسی کنید تا به راحتی و با اطمینان خاطر پروژه طراحی خود را به فردی مطمئن و حرفه ای واگذار کنید.

۱- یک حرفه ای فقط در یک رشته فعالیت می کند.

مانند هر شغل و حرفه دیگری فردی که قصد فعالیت بصورت تخصصی و حرفه ای را دارد فقط در یک رشته فعالیت می کند . شما اگر نیاز به دکتر قلب داشته باشید ترجیه میدهید به سراغ یک متخصص قلب بروید تا یک پزشک عمومی . حرفه طراحی سایت به قدری وقت گیر است که تیم طراحی فرصت انجام کار دیگری غیر از پروژه های خود را نداشته باشد. ضمن اینکه یک تیم طراحی سایت حرفه ای ترجیه می دهد که در تخصص خود با مشتریانش سر و کار داشته باشد. برای مثال شرکت طراحی سایتی که همزمان اقدام به چاپ بروشور یا  طراحی پوستر و موارد دیگر می کند نمی تواند مورد اطمینان باشد. ممکن است که اینچنین شرکتی پروژه شما را به درستی اجرا کند ولی بعد از اتمام شما برای تغییرات بعدی یا پشتیبانی مطئناً به مشکل بر خورد خواهید کرد. چرا که ترافیک کاری انجام درخواست های مشتریان رشته های دیگر به طراح سایت اجازه وقت گذاشتن برای انجام درخواست های شما را نمی دهد.

معمولاً این رابطه بر عکس است. یعنی معمولاً شرکت های تبلیغاتی با گرافیکی اقدام به ارائه خدمات طراحی سایت می کنند . همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی و هاستینگ هم از این بازار بی بهره نیستند . چرا که در صورت جذب مشتری طراحی سایت موفق خواهد شد یک مشتری ثابت هم برای سرویس میزبانی خود پیدا کنند و به همین منظور اکثر شرکت های هاستینگ و میزبانی وب اقدام به ارائه خدمات طراحی سایت و حتی خدمات سئو می کنند. شما هم نباید انتظار داشته باشید کیفیت انجام کار شما با یک فرد یا شرکتی که بصورت تخصصی در طراحی سایت و سئو فعالیت دارد یکسان باشد.

شناخت طراح سایت حرفه ای

۲- نمونه کارها شما را در نتیجه نهایی راهنمایی می کند

مهمترین بخش در انجام کارهای خدماتی نمونه کار است. در صورتیکه شما قصد خرید یک محصول را داشته باشید می توانید با بررسی و بر انداز دقیق آن تصمیم گیری کنید و انتخاب خود را قطعی نمایید. اما خرید خدمات به این سادگی نیست. چرا که هنوز خدماتی به شما ارائه نشده است که رضایتمندی یا عدم رضایتمندی شما را نشان دهد. برای گذر از این بخش بهترین کار بررسی نمونه کارهای طراحی سایت است . نمونه سایت های طراحی شده توسط شرکت این امکان را به شما می دهد که از نتیجه نهایی اطمینان حاصل کنید. البته این را هم در نظر بگیرید که ممکن است ایده های شما ناب تر از دیگر مشتریان آن شرکت باشد و سایت شما را برجسته تر کند. در بعضی مواقع هم اجبار مشتریان باعث فجیع شدن طراحی می شود. پس اگر در مشاهده نمونه کار به این مطلب رسیدید امتیاز منفی آن را به حساب طراح نگذارید.

بهتر است قبل از اینکه سراغ انتخاب طراح بروید ایده های خود را روی کاغذ بنویسید تا دقیقاً بدانید چی می خواهید و دنبال چه طراحی باید بگردید.

قیمت سایت

۳- قیمت طراحی سایت

قیمت طراحی سایتی هم که شرکت طراحی سایت به شما پیشنهاد می کند می تواند شما را در انتخاب کمک کند. اگر قیمت زیادی کم است مطمئن باشید  یا در موارد دیگری که در فاکتور شما منظور می کنند شما را شارژ می کنند و یا واقعاً کار کم به شما ارائه خواهند داد. نباید انتظار داشته باشید که کسی وقت خود را ارزان بفروشد. قیمت بسیار بالا هم نمی تواند ضامن کیفیت خوب باشد . صرف اینکه به شما بگویند ما برای فلان برند یا فلان شرکت طراحی انجام داده ایم زیر بار قیمت سایت زیاد نروید. البته هر کسی و هر شرکتی بسته به میزان درآمد خود برای هزینه کردن مختار است. اما اگر پول زیاد پرداخت می کنید انتظار نداشته باشید که حتماً کار با کیفیت تحویل خواهید گرفت.

۴- سابقه طراح سایت

در هر شغلی سابقه می تواند موفقیت فرد و یا شرکت در باقی ماندن در بازار را نشان دهد و این میسر نمی شود مگر با حفظ رضایت مشتریان . البته نمی توان گفت که شرکت های طراحی جدید نمی توانند کار شما را به درستی انجام دهند. اما شما هم شاید نخواهید موش آزمایشگاهی آنها باشید.

۵- میزان امکانات نمونه سایت ها و تکمیل بودن آنها

همیشه نمی توان مشتری را در تکمیل سایت خود مجبور کرد. در برخی موارد مشتری وقت بیشتری برای ارائه برخی مطالب و تکمیل بعضی صفحات طلب می کند. اما اگر با طراحی مواجه شدید که همه کارهای او نصفه و نیمه بود بخشی از اهمال کاری را گردن طراح سایت بیندازید.

شما هم اگر طراح سایت هستید با در نظر گرفتن این موارد سعی کنید تا در جذب مشتری موفق تر باشید.

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top